Máme své věrné zákazníky, kteří neváhají vystát frontu
Když Kateřina Rašťáková v létě 2019 nastupovala do olomouckého Globusu, o práci za pokladnou nic nevěděla. Zato si byla jistá, že potřebuje místo, kde se bude neustále posouvat dopředu.
„Globus mi tu možnost dennodenně dává,“ říká tato usměvavá blondýnka úvodem.
„Mám zapnout i posuvný pás?“ ptá se Kateřina a představuje nám kasu, za kterou tráví dnešní směnu. I když na začátku neměla s pokladnou vůbec žádné zkušenosti, je vidět, že dnes už se vyzná. „Jakmile jsem nastoupila, měla jsem strach, ale zkušenější kolegyně mi všechno pečlivě vysvětlily. Učím se rychle, a tak jsem dnes s kasami jedna ruka,“ směje se.
Každý pracovní den v Globusu je jiný
„Jsou dny, kdy sedíme za pokladnou, jindy ale zase obsluhujeme pokladny Scan&Go nebo samoobslužné pokladny,“ popisuje Kateřina. Někdy zase bývá za kasou na benzínce. „Právě tahle pestrost mě na práci v Globusu baví. Nemohla bych celý den sedět na jednom místě, potřebuji se stále něco učit a mít nové podněty,“ vysvětluje.
Někteří zákazníci by ale možná uvítali, kdyby Kateřinu každý den našli za tou samou pokladnou – pár „štamgastů“ si energickou pokladní natolik oblíbilo, že chtějí platit výhradně u ní. Prý si klidně vystojí frontu. Není divu, při našem rozhovoru se Kateřina nepřestává usmívat. „Každá pokladní má zkrátka své věrné zákazníky. Je hrozně milé, když si mě zákazníci zapamatují, a pak mě zdraví nebo na mě mávají i ve městě. Kolikrát si tváře nevybavuji, ale vždy vím, že vítr vane z Globusu.“
A co když mě pokladny jednoho dne přece jen přestanou bavit?
„Věřím, že by mi Globus vyšel vstříc a nabídl pozici v jiném oddělení. Vedení se všemi našimi podněty zabývá, paní ředitelka dokonce kritiku vítá a zváží každý nápad,“ pochvaluje si Kateřina. Olomoucký hypermarket vede Andrea Dvořáková, která pro Globus pracuje už dvacet let. Sama dokonce čas od času stráví pár hodin za pokladnou, aby zažila provoz se vším všudy. Díky tomu pak chápe potřeby svých kolegů.
Pokladny jsou výzva
Může se zdát, že práce za pokladnou moc výzev nepřináší, Kateřina však tvrdí opak. „Nejvíc mě baví, když zákazník přijde s určitou prosbou. Jedna paní si například vyhlédla v domácích potřebách dekorační stolek, neměl však štítky ani čárové kódy. Sama znám ten pocit, když něco prostě musím mít, a tak jsem zařídila, abychom stolek přesto prodali. „Bylo to dost složité a stálo mě to hodně vyjednávání, ale chtěla jsem, aby paní odcházela jako spokojená zákaznice, která se k nám zase ráda vrátí.“
Bez dobrých komunikačních schopností, trpělivosti a vstřícnosti se pokladní zkrátka neobejde. „Vždy musíte zachovat klidnou hlavu, i když je zákazník rozlícený. Bývá to samozřejmě náročné, hlavně když jsem smutná a zrovna nemám náladu. Ve špatných dnech mi hodně pomáhá náš kolektiv. Máme super partu, která se schází i ve volném čase a hned dokáže rozpoznat, že nejsem ve formě, a podrží mě. Vždycky mám zkrátka za kým jít – ať se děje cokoli.“
Podobné články
Globus je pro mě korektní zaměstnavatel
Daniel Vorlíček je s Globusem od úplných začátků. Zažil dokonce, jak Globus koncem 90. let přebíral hypermarkety Pronto.
Po práci trénuju basketbalové talenty
Skladník olomouckého hypermarketu Karel Theuer nejdřív závodně plaval, pak se pustil do basketbalu a teď své zkušenosti předává dál a trénuje kluky do...
Technologie nám pomáhají, ruční práci ale nenahradí
Lubomír Hamřík strávil v kuchyni už desítky tisíc hodin. Teď už skoro pět let vede místní výrobu a pracuje jako šéfkuchař. Prozradil nám, jakou roli v...